Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Brukerveiledning • ElektroAI
Oppdatert: 21. mai 2025

Publiseringsplanlegger i ElektroAI: Planlegging av innhold gjort enkelt

Publiseringsplanleggeren hjelper deg å planlegge og strukturere innhold for sosiale medier, kampanjer og nettsider. Du får forslag til tema, vinklinger, rekkefølge og publiseringsplan – tilpasset målgruppe og kapasitet.

I stedet for å “finne på noe” hver gang du skal poste, bygger du en enkel, realistisk plan. AI hjelper deg å prioritere det viktigste innholdet og spre det utover uker og måneder.

Hva gjør Publiseringsplanleggeren?

  • Avklarer mål: synlighet, rekruttering, salg, employer branding osv.
  • Foreslår innholdstyper og tema basert på målene dine
  • Lager oversiktlig plan per uke/måned
  • Gir konkrete forslag til innleggstekster og vinkling
  • Kan skille mellom kanaler (f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn)

Hvem passer løsningen for?

  • Elektrobedrifter som vil være jevnt synlige, ikke bare “når de rekker”
  • Ledere som vil ha en enkel plan å følge opp internt
  • Kontor/marked som jobber med SOME ved siden av andre oppgaver
  • Bedrifter som vil vise frem prosjekter, fag og folk gjennom året

Typiske utfordringer Publiseringsplanleggeren løser

  • Ingen klar plan for hva som skal postes når
  • Lite sammenheng mellom kampanjer, innlegg og sesonger
  • Tidspress før viktige datoer (“vi skulle jo ha lagt ut noe om det i går”)
  • Fokus på “å legge ut noe” i stedet for riktig budskap til riktig tid

Slik jobber AI med planen din

Du beskriver kort bedriften og målene dine. AI vil:

  • Forslå hovedtema for perioden (for eksempel 3 måneder)
  • Fordele tema på enkeltinnlegg per uke
  • Gi forslag til vinkling og arbeidstittel på hvert innlegg
  • Foreslå hvilke kanaler som passer til hvilke innlegg

Eksempel:

“Vi er en elektroentreprenør som vil:
– vise frem prosjektkompetanse
– rekruttere lærlinger
– styrke omdømme i lokalmiljøet
Lag en publiseringsplan for neste måned
med 2–3 innlegg per uke, forslag til tema og kort utkast til tekst.”

Fordeler for deg og bedriften

  • Forutsigbar og jevn tilstedeværelse i kanalene
  • Enklere koordinering mellom ledelse, fag og markedsarbeid
  • Mindre stress – du vet hva som skal ut før dagen begynner
  • Mer gjennomtenkt kommunikasjon mot kunder og potensielle ansatte

Slik bruker du Publiseringsplanleggeren

  • 1. Logg inn på ElektroAI
  • 2. Beskriv kort bedriften, målgrupper og mål med SOME
  • 3. Be om plan for ønsket periode (uke, måned, kvartal)
  • 4. Be AI lage konkrete tekstutkast til utvalgte innlegg
  • 5. Legg planen inn i kalender eller publiseringsverktøy

Gjør innhold til strategi – ikke tilfeldigheter

Med Publiseringsplanleggeren får du en enkel, gjennomførbar plan som gjør det lett å være synlig og tydelig – også på travle dager.