Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Brukerveiledning • ElektroAI
Oppdatert: 21. mai 2025

Kommentar-assistent i ElektroAI: Kundekontakt i SOME – gjort enkelt

Kommentar-assistenten genererer gode og treffsikre svar på kommentarer, DM-er og kundehenvendelser i sosiale medier. Den kan også lage serier med kommentarforslag til innleggene dine, slik at du kan svare raskt og konsekvent – uten å tenke ut hvert svar fra bunnen av.

God oppfølging i kommentarfelt og innboks viser profesjonalitet, trygghet og servicegrad. Med Kommentar-assistenten blir dette gjennomførbart også på travle dager.

Hva gjør Kommentar-assistenten?

  • Leser kommentaren eller meldingen du limer inn
  • Forstår intensjon: ros, spørsmål, kritikk, reklamasjon, interesse osv.
  • Foreslår konkrete svar i ønsket tone
  • Kan lage flere varianter du kan velge mellom
  • Kan lage serier med standardkommentarer til ett innlegg

Hvem passer løsningen for?

  • Bedrifter som får henvendelser på Facebook, Instagram eller LinkedIn
  • Ledere som selv svarer i kommentarfelt
  • Kontor/marked som har ansvar for SOME-innboksen
  • Alle som vil svare raskt og profesjonelt – uten å bli sittende fast i formuleringer

Typiske utfordringer Kommentar-assistenten løser

  • Kommentarer som blir liggende ubesvart
  • Reaksjon på kritikk eller reklamasjon når følelsene er sterke
  • Variabel kvalitet på svar, avhengig av hvem som svarer
  • Lite tid til å følge opp både innlegg og innboks

Slik jobber AI med kommentarene dine

Du limer inn kommentaren eller meldingen, og beskriver kort situasjonen. AI vil:

  • Oppsummere budskapet i kommentaren
  • Foreslå svar i ønsket stil (for eksempel rolig, løsningsorientert, uformelt)
  • Gi forslag til oppklarende spørsmål hvis nødvendig
  • Tilpasse svarene til kanal og målgruppe

Eksempel:

“Dette er en kommentar under et innlegg om nyinstallasjon:
‘Dere ble jo aldri ferdige hos oss i tide. Hadde ikke brukt dere igjen.’
Lag 3 svarforslag som:
– er rolige og profesjonelle
– viser forståelse
– inviterer til dialog i privat kanal
– beskytter omdømmet vårt.”

Fordeler for deg og bedriften

  • Rask og konsistent kundedialog i alle kanaler
  • Mindre stress rundt vanskelige kommentarer
  • Svar som bygger tillit og omdømme, selv i krevende saker
  • Enklere å delegere SOME-oppfølging internt

Slik bruker du Kommentar-assistenten

  • 1. Logg inn på ElektroAI
  • 2. Lim inn kommentaren eller meldingen du vil svare på
  • 3. Beskriv kort hva du ønsker å oppnå med svaret
  • 4. Be AI lage 2–4 forslag i litt ulik stil
  • 5. Velg forslag, tilpass og lim inn i den aktuelle SOME-kanalen

Gjør hvert svar til en mulighet

Kommentar-assistenten hjelper deg å ta vare på relasjoner i kommentarfelt og innboks – også når saken er krevende. Du svarer raskt, tydelig og profesjonelt, hver gang.